۵ ترفند آرایشی برای اینکه کم سن تر به نظر برسید

هدف شما از آرایش کردن چیست؟ آیا دوست دارید که با آرایش کردن کم‌ سن‌تر از قبل به نظر برسید؟ میکاپ کردن حالت چهره را بهبود بخشیده و زیبایی‌های آن را برجسته‌تر می‌کند. اما اگر لوازم آرایشی خود را به درستی انتخاب نکرده و از آنها به بهترین شکل استفاده نکنید، نه تنها جذاب نشده بلکه سن بالاتر از قبل هم به نظر می‌رسید. به همین دلیل، ما در این مقاله ۵ ترفند آرایشی برای اینکه کم سن‌تر به نظر برسید را به شما معرفی کرده‌ایم.

چگونه با آرایش بیبی فیس به‌نظر برسیم؟

آرایش کردن واقعا خوب است و به هر نوع چهره‌ای رنگ و لعاب می‌بخشد. اما آنچه که یک آرایش خوب و بد را از یکدیگر متمایز می‌کند، انتخاب صحیح رنگ و نوع لوازم آرایشی است. برای مثال، لوازم آرایشی که برای یک خانم جوان ۱۸ ساله مناسب است، برای استفاده در صورت یک خانم ۵٠ ساله خیلی مناسب به نظر نمی‌رسد. چرا که با افزایش سن چین و چروک‌های صورت بیشتر خودنمایی کرده و ترفندهای آرایشی نیاز به تغییر پیدا می‌کنند. پس اگر دوست دارید که با آرایش کردن جوان به نظر برسید، ترفندهای زیر را به کار گرفته و از دیدن میکاپ جذاب و چهره بیبی فیس خود نهایت لذت را ببرید.

۵ ترفند آرایشی برای اینکه کم سن‌تر به نظر برسید

۱_از کانسیلر استفاده کنید:

کانسیلر

به نظر شما کدام مشکلات صورت سن و سال را بیشتر نشان می‌دهند؟ بله، چین و چروک اطراف، سیاهی و تیرگی‌های دور چشم. از آنجایی که پودرها و کرم پودر به خوبی نمی‌توانند این چین و چروک‌ها و تیرگی‌ها را پوشش دهند، باید از کانسیلر برای محو کردن آنها استفاده کنید. کانسیلر نوعی کرم پودر فشرده است که در مدل‌های مختلفی مثل مایع، استیکی و نیمه جامد تولید می‌شود. برای خرید کانسیلر حتما رنگ و نوع پوستتان در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید که از کانسیلر بهترین نتیجه را بگیرید، قبل آن از مرطوب کننده و پرایمر استفاده کنید. چرا که در این صورت پوست برای استفاده از لوازم آرایشی به خوبی آماده می‌شود. برای استفاده از کانسیلر، یک مثلث معکوس را در زیر چشم کشیده و سپس با بیوتی بلندر یا براش، به فیکس کردن آن مشغول بشوید. برای محو کردن خطوط پرکلاغی گوشه خارجی چشم، کانسیلر را روی خطوط اعمال کرده و با براش مناسب در جهت بالا محو کنید.

۲_رژگونه را کنار نگذارید:

آموزش کامل نحوه استفاده از رژگونه | بررسی انواع مدل های رژگونه | نوت

شاید خیلی از خانم‌های میانسال یا مسن تصور کنند که رژگونه زدن در این سنین باعث پیرتر جلوه دادن پوست می‌شود، اما اصلا اینگونه نیست. چون هر چه که سن بالاتر می‌رود، فعالیت غدد ترشح چربی پوست کمتر شده و در نتیجه خشکی پوست بیشتر اتفاق می‌افتد. پس استفاده از رژگونه باعث شادابی و درخشندگی ملایمی بر روی پوست می‌شود. از آنجایی که رژگونه‌های پودری برای استفاده در پوست خشک مناسب نیستند، بهتر است که از رژگونه کرمی استفاده کنید. برای فیکس کردن رژگونه بر روی گونه، حتما از براش مخصوص رژگونه کمک بگیرید. از طرفی دیگر، به هیچ وجه نباید به سراغ رژگونه‌های جیغ و پررنگی مثل نارنجی بروید. چرا که این رنگ‌ها برای کم سن نشان دادن چهره مناسب نبوده و حالت صورت را زننده می‌کنند. در عوض رنگ‌های نود و ملایم مثل هلویی کمرنگ، شما را به هدفتان خواهند رساند.

۳_ابروها را بالا بکشید:

آرایش چشم

ابروها ملکه چهره بوده و تاثیر زیادی در بالا یا پایین آوردن سن دارند. با بالا رفتن سن پوست پلک حالت افتادگی پیدا کرده و ابروها کم پشت‌تر از قبل می‌شوند. اما برای این مشکل نیز راه حلی وجود دارد. نکته اول این است که باید از قاب گرفتن ابروها و کشیدن خطوط بولد و مصنوعی بر روی ابروها خودداری کنید. برای پر کردن ابروها، یک مداد چشم یا سایه ابروی همرنگ ابروها را برداشته و فقط و فقط قسمت‌های خالی ابرو را با آن پر کنید. شک نکنید که با کشیدن کادر دور ابرو، به هیچ نتیجه خوبی نخواهید رسید. برای بالا کشیدن ابرو دو راه دارید، اول اینکه از مواد لیفت کننده ابرو مثل ژل لیفت، صابون لیفت و یا ژل طبیعی آلوئه‌ورا استفاده کرده و ابروها را به جهت بالا شانه کنید. دومین راه کشیدن ابرو به سمت بالا، با استفاده از کانسیلر روشن در قسمت بالایی پلک است.

۴_چشم‌ها را آرایش کنید:

انجام ساده‌ترین آرایش چشم‌ها نیز برای جوان‌تر نشان دادن چهره مناسب است. به شرطی که اصول آرایش چشم بیبی فیس را بلد باشید. اگر عاشق کشیدن خط چشم هستید، به کشیدن خط در بن مژه و یا خط چشم نازک کفایت کرده و خط چشم‌های ضخیم را کنار بگذارید. در قدم دوم، فر مژه را برداشته و به مژه‌ها پیچ و تاب بهتری بدهید. با اینکار چشمان باز و گیراتری خواهید داشت. در مرحله آخر، یک لایه از ریمل را روی مژه‌ها بنشانید. توجه کنید که استفاده بیش از حد از ریمل، حالت مژه‌ها را مصنوعی کرده و آرایش بیبی فیس شما را خراب خواهد کرد.

از آنجایی که با بالا رفتن سن چشم‌ها جمع‌ و کوچک‌تر می‌شوند، پلک پایینی خود را دست نخورده باقی گذاشته و از کشیدن مداد یا خط چشم در آن پرهیز کنید. چرا که این کار درشت‌ترین چشم‌ها رل نیز جمع می‌کند.

۵_با هایلایتر صمیمی بشوید:

هایلایتر

اگر فکر می‌کنید که هایلایتر فقط برای میکاپ‌های حرفه‌ای مناسب است، به سرعت تفکر خود را عوض کنید. همانطور که گفتیم، به مرور زمان رطوبت پوست کمتر شده و از درخشندگی آن کاسته می‌شود. استفاده از هایلایتر درخشش نامحسوس و لطیفی را بر روی پوست ایجاد می‌کند. کافیست که در مرحله آخر میکاپ، یک براش مناسب را به مقدار خیلی کمی از هایلایتر آغشته کرده و برو روی تیغه بینی، استخوان ابرو، قسمت مرکزی پیشانی و بر روی چانه بکشید. این را فراموش نکنید که استفاده زیاد از هایلایتر، نتیجه میکاپ را براق و زننده خواهد کرد. برای کم سن به نظر رسیدن، بهتر است که در هنگام خرید هایلایتر نوع کرمی آن را انتخاب کرده و از خرید هایلایتر براق خودداری کنید.