احتمالاً اکثر مردم فکر می کنند برس زدن موهای خودرا کاملا بلدند و این یک فرآیند ساده است. فقط یک برس مو بردارید و آن را روی موهای خود بکشید. در واقع، ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید موهای خود را به طور موثرتری برس بزنید. همه چیز در مورد یادگیری تکنیک مناسب و انتخاب برس مناسب برای نوع موی شما است.

A woman brushing her long brown hair.

در این بخش، اصول اولیه نحوه برس زدن مو را بیان می کنیم. و ما می دانیم، شما از قبل می دانید که چگونه موهای خود را برس بزنید! اگر بدانید چند نکته و ترفند در مورد برس زدن وجود دارد که ممکن است ندانید، شگفت زده خواهید شد.

چیزی که در مورد مو وجود دارد این است که همه افراد متفاوت هستند. افرادی که فرهای تنگ دارند، روال مراقبت از موهایشان متفاوت از افرادی با موهای بلند و صاف است. بنابراین، ما این راهنما را بر روی نحوه برس زدن موهای خود بر اساس نوع مو تمرکز می کنیم. سپس، به برخی از سوالات متداول در مورد عادات صحیح برس زدن می پردازیم.

چگونه موهای خود را بر اساس نوع موی خود برس بزنید

برس زدن موهایتان ممکن است کار ساده ای به نظر برسد. یک برس را روی آن بکشید و گره‌ها و گره‌ها را از بین ببرید و موهایی طبیعی و آزاد داشته باشید. آسان است، درست است؟ خوب، بله، اما احتمالاً کارهایی وجود دارد که می توانید برای بهبود این روند و بهبود سلامت موهای خود انجام دهید. ما بر اساس نوع مو آن را بررسی خواهیم کرد:

This is a photo collage depicting the different types of female hair.

موی صاف

بسیاری از افرادی که موهای صاف دارند موهای کاملاً ظریفی نیز دارند. این بدان معنی است که برای جلوگیری از کشیدگی یا آسیب رساندن به موهای خود، باید گره ها را به آرامی انجام دهید. خوشبختانه، این نوع مو به طور کلی گره های کمتری دارد، بنابراین می توانید وقت کمتری را صرف برس زدن کنید.

مو فرفری

موهای مجعد گره ها و گره های خاص خود را دارند. و از آنجایی که تمایل دارد در جهات مختلف جریان داشته باشد، برس زدن موها می تواند به ویژه دشوار باشد. ترفند با موهای مجعد این است که آنها را مجبور نکنید. با جهت موهای خود بروید و به آرامی گره ها را ایجاد کنید. حتی تمرین کردن آنها با انگشتانتان نیز می تواند این کار را انجام دهد.

موهای وز

موهای وز ممکن است سخت ترین نوع مو برای برس زدن باشد.  یک برس قوی تر نیز می تواند در اینجا کمک کند. مطمئن شوید که از ریشه شروع کنید، تا بتوانید روغن های طبیعی موهایتان را به نوک موهایتان بمالید، که موها را مرطوب نگه می دارد و به طور کلی کمتر مستعد گره می شود.

موی آسیب دیده

اگر موهای شما بسیار نازک یا آسیب دیده است، پس مهم است که یک روال برس زدن را اجرا کنید که آن را برای موهای شما آسان کند. هرگز موهای خود را خیس برس نزنید، زیرا در این حالت بیشتر مستعد آسیب هستند. گره ها را راحت کنید و آنها را به آرامی انجام دهید، شاید با یک برس انعطاف پذیر. نکته کلیدی در مورد موهای آسیب دیده این است که مراقب باشید!

چند بار باید موهایم را برس بزنم؟

اکنون که توصیه های کلی برای برس زدن موها بر اساس نوع مو ارائه کردیم، بیایید به چند توصیه کلی در مورد برس زدن بپردازیم. اولین چیزی که بسیاری از مردم اشتباه می کنند این است که نمی دانند چند بار موهای خود را برس بزنند. به عبارت ساده، بسیاری از افراد اغلب موهای خود را برس می کشند.

ممکن است این وسوسه وجود داشته باشد که دائماً موهای خود را صاف کنید و ظاهری عالی داشته باشید. اما چیزی که ممکن است در واقع انجام دهد، کشش، آسیب رساندن و استرس به موهای شما است که می‌تواند آسیب دیده و خشک به نظر برسد. برس زدن بیش از حد می تواند بسیاری از روغن های طبیعی موهای شما را نیز از بین ببرد و باعث می شود موهای شما سریعتر خشک شوند.

قانون کلی این است که موهای خود را تقریبا یک بار در روز برس بزنید. هدف شما از برس زدن باید به سادگی از بین بردن گره و گره زدن موهایتان باشد. پس از آن، برس زدن ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد.

به کدام جهت باید برس بزنیم؟

A woman brushing her long dark hair in front of the mirror.

ممکن است بسیار طبیعی به نظر برسد که از ریشه موهای خود شروع کنید و راه خود را ادامه دهید. در حالی که این ممکن است در شرایط خاصی موثر باشد، به طور کلی این روش مناسبی برای رفع گره ها نیست. بهترین راه برای از بین بردن گره ها این است که از قسمت بیرونی موهایتان شروع کنید. ابتدا دورترین گره ها را بیرون بیاورید و به سمت ریشه ها بروید.

دلیل اصلی این امر این است که اغلب وقتی افراد از ریشه شروع می کنند، سعی می کنند تمام طول موهای خود را با یک حرکت بلند برس بزنند. این در واقع می تواند باعث گیر افتادن برس و حتی ایجاد گره های بیشتری شود! با شروع از بیرون، مطمئن می شوید که فقط به نواحی نیاز دارید و از برس زدن غیرضروری که ممکن است به موهای شما آسیب برساند، اجتناب می کنید.

البته، این بدان معنا نیست که هرگز نباید در جهت مخالف برس بزنید. اگر این برای شما کار می کند، خوب است. فقط مطمئن شوید که به هر مشکلی که ممکن است موهای شما را بکشد و مشکلات اضافی ایجاد کند، توجه بیشتری داشته باشید.

قبل از شستشو برس بزنید

قانون دیگری که بسیاری از مردم اغلب از آن غفلت می کنند این است که به طور کلی ایده خوبی است که موهای خود را قبل از شستن آنها برس بزنید. دلیل اصلی این امر این است که موهای شما دارای مقدار زیادی روغن طبیعی است که هنگام شامپو کردن موهایتان شسته می شود. اگر قبل از شستن موهایتان را برس بزنید، می توانید این روغن ها را از ریشه موهایتان تا نوک آن پخش کنید. این روغن ها برای سلامت موهای شما عالی هستند و درخشندگی طبیعی به موهای شما می دهند.

یکی دیگر از دلایل برس زدن قبل از شستشو این است که به طور کلی برس زدن موهای خیس توصیه نمی شود. این به این دلیل است که وقتی مو خیس است، کاملاً انعطاف پذیر است و با برس مو راحت تر آسیب می بیند. برس زدن بلافاصله بعد از شستن می تواند آسیب زیادی به شما وارد کند.

برس مو

A row of hair brushes on a white surface.

اکنون که اصول اولیه برس زدن موهای شما و همچنین نکات و ترفندهایی را که باید در نظر داشته باشید، توضیح دادیم، بیایید به ستاره نمایش یعنی برس برسیم. در حالی که ممکن است واضح به نظر برسد، از اینکه چه تعداد از مردم از برس هایی استفاده می کنند که برای نوع موی آنها بهینه نیست، شگفت زده خواهید شد. از نوع موها گرفته تا ساقه، تا فاصله بین هر مو، همه چیز تفاوت ایجاد می کند.

در این راهنما، ما شما را با انواع اصلی برس مو آشنا می کنیم و به شما نشان می دهیم که چگونه برس مناسب برای نوع موی خود را انتخاب کنید.

انواع برس مو

ابتدا، اجازه دهید به سرعت انواع اصلی برس مو را بیان کنیم. پس از این، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه بهترین را برای خود انتخاب کنید:

برس گره گشایی

یک برس ساده گره‌گشایی به اشکال مختلفی وجود دارد و تقریباً به همان سادگی است که می‌توانید تهیه کنید. یک برس گره‌گشایی که برای از بین بردن گره‌های موی شما (مخصوصاً در حمام) ساخته شده است، دارای موهای ملایمی است که به شما کمک می‌کند به راحتی گره‌ها را از بین ببرید.

برس پارویی

شاید محبوب ترین نوع برس باشد. برس پارویی دارای سر بزرگ و پهنی است که می تواند تعداد زیادی مو را به طور همزمان بپوشاند. موها معمولاً سفت هستند، اما می‌توانید بسته به نوع موی خود، آن‌ها را با درجات سفتی متفاوتی خریداری کنید. موها به یک بالشتک از هوا متصل می‌شوند که به آنها اجازه می‌دهد هنگام برس زدن، هماهنگ شدن و کار با خطوط و جریان طبیعی موهایتان آزادانه تنظیم شوند.

برس گرد

یک برس گرد معمولاً دارای موهای قوی و متراکم است تا واقعاً آن گره ها  را برطرف کند. علاوه بر این، موها به طور کامل برس را احاطه کرده اند، بنابراین می توانید گره ها را از همه زوایا ایجاد کنید. این برای صاف کردن موهای شما عالی است و در عین حال حجم خوبی به آن می بخشد.

برس صاف کننده

یک برس صاف کننده کاربرد یک برس را با قدرت گرما ترکیب می کند تا به طور موثر موهای شما صاف شود. اساساً، مانند یک آهن صاف و برس است. می‌توانید این گره‌ها را از بین ببرید و در عین حال از حرارت نیز استفاده کنید تا موهایتان صاف بماند.

برس مرطوب

برس‌های مرطوب کاملاً شبیه به برس‌های پارویی هستند، اما دارای چند پیشرفت هستند که آنها را متمایز می‌کند. آنها از موهای IntelliFlex استفاده می کنند که به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند تا از آسیب رساندن به مو جلوگیری کنند، در عین حال به اندازه کافی قوی هستند که به طور موثر باز شوند. گفته می شود که موها کاملاً با هم فاصله دارند تا از چروک شدن موهای شما جلوگیری کنند و همچنین موهای زیادی را به یکباره بپوشانند.

انتخاب برس مو، عواملی که باید در نظر بگیرید

Three varieties of hair brushes on a white surface.

انتخاب بهترین برس مو برای شما

در این بخش، نحوه انتخاب برس بر اساس نوع مو را به شما نشان می دهیم.

به یاد داشته باشید: هیچ معیار یکسانی برای همه وجود ندارد
البته، گاهی اوقات یک برس مو درست نیست! بسته به اینکه چگونه موهای خود را حالت می دهید، محل گره خوردن شما و نیازهای موهای شما در یک زمان معین، ممکن است از چندین نوع برس استفاده کنید. در اینجا چند توصیه کلی از برس هایی وجود دارد که برای هر نوع مو به خوبی کار می کنند:

موهای نازک / صاف

اگر موهای ظریفی دارید، بهترین برس آن است که به اندازه کافی ملایم باشد که به موهای شما آسیب نزند یا کنده نشود، اما همچنان آنقدر قوی باشد که گره های شما را از بین ببرد. برای گره‌زدایی و اهداف کلی برس زدن، ما یک برس پارویی با برس‌های انعطاف‌پذیر یا یک برس مرطوب را توصیه می‌کنیم.

با این حال، گاهی اوقات میخواهیم حجم بیشتری به موهای ظریف خود بدهیم! برای این منظور، یک برس گرد با موهای محکم می تواند این کار را انجام دهد. موهای شما را صاف می کند و همچنین آنها را می کشد تاحجم بیشتری را ایجاد کند.

مو ضخیم

برای موهای پرپشت، مشکل اصلی شما ممکن است این باشد که گره های شما کاملاً سرسخت هستند. به این دلایل، شما یک قلم مو می خواهید که واقعاً بتواند این موارد را حل کند. برس شما باید دارای موهای قوی باشد (نایلون باید این کار را انجام دهد). برای مقاصد گره‌گشایی، ما یک برس پارویی با موهای بادوام یا حتی یک برس گره‌گشایی را توصیه می‌کنیم.

البته، اگر بیشتر نگران کندن موهای خود با موهای قوی هستید، یک برس مرطوب نرم تر و انعطاف پذیرتر همچنان خوب عمل می کند، فقط ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

موهای فرفری

شکی نیست که موهای مجعد سخت ترین موها برای برس زدن هستند. موهای شما در همه جهات می رود، و می تواند به خودی خود کاملاً درهم و گره بخورد. برس Denman تقریباً بهترین برس برای موهای مجعد است. این به طور خاص برای کار با جریان طبیعی فرها طراحی شده است. موها قوی و در عین حال انعطاف پذیر هستند و به طور مساوی در امتداد یک سطح منحنی قرار گرفته اند. این اجازه می دهد تا حداکثر چسبندگی و همچنین جریان طبیعی را در حین حل کردن گره های فرهای خود داشته باشید.

موی آسیب دیده

موهای آسیب دیده شکننده ترین نوع مو برای برس زدن هستند. البته، نگرانی شماره یک شما در اینجا نه تنها جلوگیری از آسیب بیشتر بلکه در واقع بازگرداندن موهای خود به مسیر بهبودی است. شما یک برس پارویی ساده و زیبا با موهای منعطف می خواهید تا بتوانید به آرامی موهای خود را بدون کشیدن آن ها برس بزنید. علاوه بر این، می‌توانید مستقیماً به ریشه‌ها رسیده و روغن‌های طبیعی موهایتان را پخش کنید، که به آبرسانی موهایتان و حفظ سلامت آن کمک می‌کند.

البته اینها فقط نکات اولیه برای انواع مو هستند. اگر به دنبال یک مدل موی بسیار خاص هستید، ممکن است نیازهای شما متفاوت باشد. این نکات کلی را در نظر داشته باشید، اما فراموش نکنید که شرایط منحصر به فرد خود را نیز در نظر بگیرید.

در مورد شانه چطور؟

This is an illustrative representation of a black comb.

این مقاله به طور انحصاری روی برس ها متمرکز شده است، اما در مورد دیگر ابزار اصلی گره زدایی و صاف کردن مو چطور؟ درست است، ما در مورد شانه صحبت می کنیم!

در حالی که این بیشتر موضوعی برای مقاله دیگری است، ما فکر کردیم که این موضوع را با نگاهی سریع به برس در مقابل شانه کامل کنیم.

همانطور که ممکن است تصور کنید، این دو ابزار عملکردهای مشابهی دارند، اما چند کار وجود دارد که هر کدام بهتر انجام می دهند. شانه برای صاف کردن موهای شما بهتر است. طراحی ساده آنها به شما این امکان را می دهد که به آن ظاهر مستقیم برسید. شانه هایی با دندان های بسیار ظریف نیز می توانند در از بین بردن این گره های سخت عالی باشند. و البته، مانند برس ها، طرح های شانه های مختلف زیادی وجود دارد.

اما شانه ها داستانی برای مقاله دیگری است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که تمام گزینه های برس موجود و همچنین نحوه صحیح برس زدن موهای خود را درک کنید. فرقی نمی‌کند نوع موی شما، چند ترفند ساده وجود دارد که می‌توانید برای داشتن بهترین ظاهر موهایتان استفاده کنید، و امیدواریم که به شما کمک کرده باشیم تا بفهمید چگونه می‌توانید به آن برسید!