نحوه شستن لباس زیر در ماشین لباسشویی

Washing underwear in a washing machine

احتمالاً شنیده اید که انداختن لباس زیر در ماشین لباسشویی اشتباه است… این درست است! دلایل زیادی برای این امر وجود دارد، اما مهمترین آنها این است که برخی از لباس های زیر نیاز به مراقبت ویژه دارند. و ما می دانیم که لباس زیر تمیز یکی از آن ملزومات زندگی است. اما راه های درست و غلطی برای شستن لباس های زیر در ماشین لباسشویی وجود دارد. شستشوی بی‌دقت، خاصیت ارتجاعی، رنگ و دوام لباس زیر شما را از بین می‌برد. بنابراین، نکاتی در مورد نحوه شستن لباس زیر در ماشین لباسشویی را بخوانید.

و چه تصمیم به شستشوی لباس زیر خود با ماشین لباسشویی یا دست شستن داشته باشید، به یاد داشته باشید که یک شوینده ملایم انتخاب کنید زیرا لباس زیر مستقیماً با پوست ما تماس دارد!

لباس های زیر خود را به دسته ها تقسیم کنید:

لباس زیر نخی

لباس زیرهای نخی را به رنگ های تیره و سفید/روشن جدا کنید و جداگانه بشویید. با ماشین لباسشویی گرم (نه داغ) و بهترین حالت برای خشک کردن است. اگر مجبور به خشکشویی هستید، این کار را با حرارت کم انجام دهید.

میکروفیبر و سایر پارچه های مصنوعی

هر پارچه مصنوعی ساخته شده از نایلون، پلی آمید، و اسپندکس کشسان و سریع خشک می شود اما می تواند در گرما ذوب شود. در یک چرخه اولیه در آب خنک بشویید. خشکشویی نکنید. فقط در سایه هوا خشک شود.

سوتین

برچسب های مراقبت از لباس را بخوانید تا ببینید آیا سوتین شما قابل شستشو با ماشین است یا خیر. بسیاری از سوتین ها را فقط باید در یک چرخه ظریف شست. ممکن است بخواهید برای محافظت از هر سوتین ظریفی را در یک کیف مشبک ببندید. سوتین های خود را قبل از شستن با قلاب ببندید تا به چیز دیگری گیر نکنند. سوتین ها را باید همیشه خشک آویزان کرد، زیرا گرما و عملکرد یک خشک کن می تواند برای همیشه بیشتر سوتین ها را بدشکل کند.

لباس زیر ظریف، لباس زیر شفاف یا مشبک

ما شستن این اقلام را با دست توصیه می کنیم، به خصوص هر چیز ابریشمی یا به خصوص توری یا پشمکی. اگر برچسب‌های مراقبت از لباس می‌گویند شستشو با ماشین مشکلی ندارد، آن‌ها را فقط در ظریف‌ترین چرخه ماشین بشویید و در یک کیسه محافظ ببندید. با صاف قرار دادن آنها خشک کنید.

اگر می‌خواهید لباس‌های زیر را با دست بشویید، به یاد داشته باشید که این اقلام را نچرخانید یا پیچ و تاب نکنید، زیرا به آنها آسیب می‌رساند.

بهترین روش برای شستن لباس زیر و از بین بردن باکتری ها

نکات دیگر در مورد شستن لباس زیر در ماشین لباسشویی:

برچسب مراقبت از پوشاک را بخوانید.

هر لکه ای را فوراً از قبل درمان کنید.

لباس زیر خود را از داخل بچرخانید.

لباس‌های ظریف مانند لباس‌های زیر زنانه و برخی سوتین‌ها باید برای محافظت در یک کیف مشبک بسته شوند.

با لباس های دیگر نشویید زیرا این لباس ها می توانند به لباس های زیر شما در طول چرخه آسیب برسانند.

سوالات متداول در مورد شستن لباس زیر

چگونه لباس های زیر را ضد عفونی می کنید؟

اگر می‌پرسید چگونه لباس‌های زیر را بدون شستن ضدعفونی کنید، ما به شما کمک می‌کنیم. می توانید لباسهای خود را با اسپری ضد باکتری اسپری کنید. از طرف دیگر، برای لباس های نیم تنه سفید، مقدار کمی سفید کننده بسیار مفید است. در نهایت، آیا می دانستید که اتو کردن لباس زیر می تواند به استریل کردن آن نیز کمک کند؟

چگونه لباس زیر را سریع خشک می کنید؟

چند مرحله وجود دارد که توصیه می کنیم انجام دهید تا نحوه خشک کردن سریع لباس زیر را یاد بگیرید. ابتدا آب اضافی را با تنظیم چرخش زیاد خارج کنید. سپس، قبل از آویزان کردن، لباس زیر خود را در یک حوله بغلتانید تا رطوبت اضافی آن گرفته شود. خشک شدن لباس زیر در یک نسیم راهی عالی برای سرعت بخشیدن به این فرآیند است، اما هنوز هم ممکن است چند ساعت طول بکشد. یک گزینه جایگزین استفاده از سشوار برای خشک کردن لباس‌هایتان است.

چگونه سوتین را با دست بشویید؟

اگر می خواهید بدانید که چگونه سوتین ها را با دست بشویید، ما یک راهنمای ساده برای شما داریم. ابتدا یک کاسه را با آب گرم پر کنید و یک قاشق غذاخوری ماده شوینده ملایم به آن اضافه کنید. سوتین های خود را داخل محلول قرار دهید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه خیس بخورند. آب را دور بریزید و کاسه را با آب تازه و تمیز پر کنید. سوتین های خود را به آرامی زیر آب بمالید تا تمام آثار شوینده پاک شود. هنگامی که سوتین شما از باقی مانده مواد شوینده پاک شد، سوتین را از آب بیرون بیاورید و به آرامی فشار دهید تا مایع اضافی آن خارج شود، بدون اینکه سوتین را بچرخانید یا بچرخانید. در نهایت آن را آویزان کنید تا خشک شود.