فواید حجامت برای پوست صورت و بدن

فواید حجامت براي پوست و بدن ابتدا از کشور چین براي بهبودی جریان خون با استفاده از قرار دادن فنجان روی پوست برای ایجاد مکش آغاز شد. حجامت در طب سنتي چيني ريشه دارد و چيني ها معتقدند مکش به تسهیل جریان “چی” (چی واژه ای چینی به معنی نیروی زندگی است) در بدن کمک می کند. مهمترین فایده حجامت برای پوست و بدن این است که به تعادل انرژي مثبت و منفی در بدن کمک می کند.

حجامت چه فواید و زیان هایی دارد و چه کسانی می توانند حجامت کنند؟

 

تعادل بین این دو حالت مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری زا و همچنین توانایی آن در افزایش جریان خون و کاهش درد را بالا مي برد. علاوه بر اين تنش جریان خون را بهبود مي بخشد و باعث ترمیم سلول ها  و ایجاد رگ‌های خونی جدید مي شود.

حجامت چگونه انجام میشود؟

در طی درمان حجامت ، با قرارگيري فنجان روی پوست گرم یا مکش انجام می شود. این فنجان اغلب با آتش گرم می شود. وقتی فنجان داغ روی پوست صورت یا بدن شما قرار می گیرد ، هوای داخل فنجان خنک می شود و خلا ایجاد ايجاد شده در پوست و عضله به داخل فنجان كشانده مي شود و طي آن پوست قرمز مي شود.

از حجامت برای درمان انواع مختلفی از بیماری ها از قبيل ایجاد دردهای عضلانی ،درمان مشکلات گوارشی ، مشکلات پوستی و سایر بیماری های تحت درمان طب فشاری استفاده مي شود. و درمان بيماری هاي زير:

زونا

فلج صورت

سرفه

و تنگی نفس

  عوارض حجامت بر بدن چیست؟

از جمله خطرات حجامت در طول دوره درمان ممکن است احساس سبکی سر یا گیجی و تعریق یا حالت تهوع داشته باشید. همچنين توجه كنيد عفونت و زخم شدن پوست و هماتوم ( کبودی ) پس از انجام حجامت درمانی همیشه خطرناک است.

پزشک باید از پیش بند ، دستکش یکبار مصرف و عینک یا سایر محافظ های چشم و از تجهیزات تمیز و واکسنهای منظم برای اطمینان از محافظت در برابر بیماری های خاص مانند هپاتیت استفاده کند بنابراين همیشه برای محافظت از ایمنی خود ، کاملاً روی پزشکان تحقیق کنید.

حجامت درمانی برای همه توصیه نمی شود:

کودکان زیر ۴ سال

سالمندان

افراد باردار

در شرايط قاعدگي و پريود

در صورت استفاده از داروهای رقیق کننده خون

افتاب سوختگی

زخم پوستی

اختلال اندام داخلی

فواید انجام حجامت در فصل بهار و تضمین سلامتی! | مجله خودرو کارستان

آیا حجامت پوست صورت همان حجامت بدن است؟

حجامت صورت و بدن به طور متفاوتی اجرا می شود.فنجان های صورت معمولاً کوچکتر و نرم تر هستندو به نواحي عميق پوست نفوذ كرده و باعث افزایش جریان خون در آن ناحیه و به جوان سازی پوست كمك مي كند.از طرف دیگر ، حجامت بدن در درجه اول برای تسکین دردها استفاده می شود.

توجه داشته باشيد حجامت صورت نباید کبودی به جا بگذارد. با این حال ، اگر فنجان برای مدت طولانی در همان مکان باقی بماند ، باعث کبودی مي شود.

فواید حجامت پوست صورت چیست؟

از فواید اصلی حجامت بر روی صورت و بدن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

افزايش گردش خون

تقویت پوست و بافت های همبند

بهبود سلول های مسئول تولید کلاژن

بهبود دردهاي عضلانی

روشن شدن پوست

به حداقل رساندن ظاهر زخم ،

خطوط ریز و چین و چروک