ارتقاء روشویی حمام و مدرن کردن آن می تواند حمام شما را به اتاق مورد علاقه شما در خانه تبدیل کند. لباس‌های روشویی در همه شکل‌ها و اندازه‌ها، از لوکس و شیک گرفته تا مدرن و مینیمال، وجود دارند. از مدل‌های کف گرفته تا گزینه‌های دیواری، طیف گسترده‌ای از روشویی‌ها، وسایل و رومیزی‌ها را برای انتخاب خواهید داشت.

Wooden vanity with vessel sink and a round mirror fixed against the white marble wall.

حمام شما اتاق مهمی در خانه است. اگر به فکر ارتقاء حمام خود هستید، ایده خوبی است! به گفته بسیاری از سایتهای داخلی و خارجی، «حمام‌ها در فروش خانه‌ها نقش مهمی دارند.» همچنین اگر قصد فروش خانه خود را دارید، بهتر است یک حمام قدیمی را ارتقا دهید.

اگر نمی خواهید برای بازسازی کامل حمام خود مبلغ زیادی را خرج کنید، برخی از راه حل های بسیار مقرون به صرفه وجود دارد که می تواند ظاهر اتاق را بدون شکستن هزینه تغییر دهد. در اینجا برخی از ارتقاء حمام مقرون به صرفه عبارتند از:

به روز رسانی روشویی حمام یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید برای به روز رسانی حمام خود انتخاب کنید. به طور معمول، روشویی، کانتر، سینک، و سخت افزار (از جمله شیر آب) ظاهری کاملاً جدید به اتاق شما می بخشد. ممکن است هزینه بیشتری نسبت به سایر اصلاحات داشته باشد، اما تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.

Bathroom with a walk-in shower and a white vanity paired with a frameless mirror.

تعویض کفپوش حمام یکی دیگر از ارتقاء عالی است که می تواند با قیمت مقرون به صرفه انجام شود. امروزه گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، از جمله چینی، سرامیک و وینیل گزینه های عالی هستند. به یاد داشته باشید، برای حمام خود کاشی ضد آب و بادوام می خواهید.

Modern bathroom with a drop-in bathtub clad in gray tiles that match the walls and flooring.

بازسازی وان و دوش بسیار محبوب هستند. افراد بیشتری تصمیم می گیرند از شر وان “خیساندن” حمام اصلی خود خلاص شوند و آن را با دوش های روپایی جایگزین کنند که بسیار بیشتر از وان خیساندنی که فقط گاهی استفاده می شود استفاده می شود.

Gray bathroom with a walk-in shower, a freestanding tub, and a dual sink vanity.

روشویی حمام چیست و آیا به آن نیاز دارید؟

اول، بیایید یک چیز را روشن کنیم، روشویی حمام و کابینت حمام یکسان نیستند. روشویی حمام به عنوان کابینت حمام در نظر گرفته می شود که روی آن سینک ظرفشویی قرار دارد و لوله کشی را مخفی می کند. اگر کابینت حمام دارید که برای ذخیره سازی استفاده می شود اما به سینک وصل نیست، این یک کابینت است.

مگر اینکه دوست نداشته باشید به لوله کشی خام نگاه کنید، می خواهید یک روشویی در حمام خود داشته باشید. این می تواند یک طرح کابینت تمام عیار با کشوهایی برای ذخیره سازی یا یک سینک پایه ای کوچک شده باشد که هیچ فضای ذخیره سازی را فراهم نمی کند اما لوله کشی را پوشش می دهد.

Luxury bathroom interior with walk-in shower, corner tub, and a white vanity.

لباس های روشویی حمام از چه زمانی ساخته شده اند؟

اول، اجازه دهید اذعان کنیم که سال ها پیش، حمام حتی در خانه وجود نداشت. برای استفاده از «حمام» باید خانه را ترک می‌کردید و به جنگل می‌رفتید، اگرچه بعضی از افراد مرفه خانه‌ای داشتند که در آن حمام بود و این یک امر تجملی محسوب می‌شد.

در عصر ویکتوریا، حمام بالاخره جای خود را در خانه پیدا کرد. آن روز باید برای کسانی که به تمیزی و حمام کردن عادت داشتند، روز هیجان انگیزی بود. در آن دوران، لوله‌کشی در حال تکمیل بود. بیشتر حمام ها دارای یک سینک دیواری ساده بودند.

این سینک ها جای دستشویی را می گرفتند و معمولاً دو شیر داشتند، یکی برای آب گرم و دیگری شیر آب سرد. با گذشت زمان، روشویی های کنسولی معرفی شدند و به روشویی های کاربردی حمام که امروزه در حمام های خود داریم تبدیل شدند.

امروزه تعداد بی‌شماری از سبک‌ها، اندازه‌ها، شکل‌ها و قیمت‌های مختلف روشویی حمام وجود دارد. تصور یک حمام کارآمد بدون روشویی دشوار است.

هنگام انتخاب روشویی حمام جدید چه نکاتی را باید در نظر گرفت

هنگام انتخاب روشویی حمام باید به چند نکته توجه کنید:

آیا با فضا مناسب است؟ اگر حمام کوچکی دارید، روشویی را انتخاب کنید که کاربردی باشد، اما اندازه آن برای اتاق مناسب باشد.

انتخاب روشویی بزرگ برای حمام کوچک باعث می شود حمام کوچکتر به نظر برسد. یک گزینه خوب برای یک حمام کوچک، روشویی دیواری است. با اینها، می توانید کف زیر را ببینید که عمق بصری را اضافه می کند.

Wall-mounted vanity with an undermount sink against the gray mosaic tile backsplash.

نحوه استفاده از فضا را تعیین کنید. این حمام اصلی خانوادگی شما، حمام مهمان یا حمام مجلل اصلی شماست. انواع بی شماری از طرح های مختلف برای هر نوع حمام وجود دارد.

انواع مختلف روشویی حمام چیست؟

اگر روشویی های حمام را در گوگل جستجو کنید یا از فروشگاه خانه مورد علاقه خود بازدید کنید، طیف گسترده ای از مدل های روشویی مختلف را برای انتخاب خواهید دید. هنگامی که اندازه روشویی را که برای حمام شما بهترین است را مشخص کردید، باید تعیین کنید که چه مدل روشویی برای شما مناسب تر است. به خاطر داشته باشید که به مقدار فضای ذخیره سازی مورد نیاز خود توجه کنید. اگر “مواد” زیادی برای ذخیره دارید، باید ترکیب سینک/روشویی به سبک کابینت را در نظر بگیرید.

در اینجا برخی از محبوب ترین مدل های روشویی و سینک ظرفشویی را برای انتخاب آورده ایم، از جمله:

سینک دیواری
سینک پایه
غرق کشتی در بالای روشویی
سینک قاب دار
سینک ظرفشویی
سینک زیر نصب شده
روشویی به سبک کابینت