آداب بدنسازی که هر فردی باید در باشگاه رعایت کند

1- به قوانین باشگاه احترام بگذارید.

برخی از کارها و فعالیتها ممکن است در یک باشگاه مجاز باشد ولی در یک باشگاه دیگر نه! اگر در مورد یک قانون مطمئن نیستید، لطفاً از یکی از کارکنان بپرسید.

برخی از نمونه ها عبارتند از:

  •  استفاده از گچ (موقع استفاده از هالترها) در برخی باشگاه ها مجاز است ولی ممکن است بعضی باشگاه ها این اجازه را ندهند.
  •  بعضی باشگاه ها اجازه کار بدون کفش و پا برهنه را میدهند ولی برخی باشگاه ها به دلایل ایمنی و… ممکن است این اجازه را ندهند

2- فاصله خود را با دیگران رعایت کنید

اگر ردیفی از تردمیل ها در باشگاه دارید می توانید با فاصله از کسی که دارد از تردمیل استفاده می کند باستید.

تا جاییکه می توانید فاصله خود را با بقیه رعایت کنید. این برای ایمنی شما بهتر است!

3-عدم اسفده بیش از حد از عطر و اسپری

حواستان باشد که از بوهای شدید اجتناب کنید. افراد هنگام ورزش عمیقاً نفس می کشند و عطرهای قوی، ادکلن ها یا بوی بدن واقعاً می تواند تجربه آنها را خراب کند. دیگران در باشگاه ممکن است آلرژی یا حساسیت به بوهای خاص داشته باشند. همچنین، مطمئن شوید که لباس‌های ورزشی تازه شسته شده باشند.

4 به موقع در باشگاه حضور داشته باشید

حداقل پنج دقیقه زودتر بودن و آماده شدن برای کلاس گروهی استاندارد است.

5- اگر مریض هستید در خانه بمانید

بهترین و بدترین ورزش در هنگام سرماخوردگی کدام اند؟ | فیت لیدی

اگر در کلاس تناسب اندام یا در حین وزنه برداری سرفه و عطسه می کنید، ردی از میکروب ها باقی می گذارید که منتظرند دیگران را آلوده کند.

اگر باید برای تمرین خود به باشگاه بیایید، مطمئن شوید که تمام تجهیزاتی که استفاده می کنید به درستی ضدعفونی کنید

اگر موسیقی پخش شده یا آنچه در تلویزیون پخش می شود را دوست ندارید…
از دیگران بپرسید که آیا آنها برای شما مشکل دارند که درخواست تغییر دهید
هدفون و پخش کننده موسیقی قابل حمل خود را همراه داشته باشید
بلندگوی خود را برای شنیدن دیگران نیاورید

 6-وقتی کارتان با وسیله ورزشی تمام شد، تمیزش کنید

از یک حوله و اسپری بهداشتی برای پاک کردن هر گونه تعریق یا نشانه استفاده از دستگاه استفاده کنید تا آن را برای عضو بعدی آماده کنید. بیشتر باشگاه‌ها دستمال مرطوب بهداشتی یا حوله دارند و در سرتاسر زمین اسپری می‌کنند. اگر مطمئن نیستید، از یکی از کارکنان بپرسید

7- بعد از تمرین، لوازم را سر جایشان بگذارید

باز هم، با تجهیزات طوری رفتار کنید که گویی متعلق به خودتان است. منتظر پایان تمرین خود نباشید تا تمام وسایل را کنار بگذارید.

پس از پایان ورزش با دمبل و هالتر، رهاکردن آنها روی زمین نه‌تنها بسیار ناخوشایند است، بلکه امکان دارد برای افراد دیگر حادثه‌ساز هم بشود. چگونه؟ مثلا پای کسی که حواسش نیست به وزنه‌ای گیر کند که شما روی زمین رها کرده‌اید و بخورد زمین. پس تمام وسایلی را که استفاده می‌کنید سر جای اصلی خود بازگردانید.

اگر متخلف از این قانون می بینید، به یکی از کارکنان یا اعضای مدیریت اطلاع دهید

8-تجهیزات را به اشتراک بگذارید

اگر مایل نیستید به دیگران اجازه دهید روی تجهیزاتی که استفاده می کنید کار کنند، از انجام سوپر ست ها اجتناب کنید. وقتی کارتان با یک دستگاه تمام می شود ولی هنوز حوله شما روی آن دستگاه است و بعد به سراغ دستگاه دیگری میروید حق استفاده دیگران را سلب کردید!

 

9- جلوی آینه را بیهوده اشغال نکنید

شما ممکن است بهترین و جدیدترین ست ورزشی را تهیه کرده باشید ولی این دلیل نمی شود که بیهوده جلوی آینه را اشغال کنید. علاوه بر این، اگر شخصی در حین انجام یک تمرین به دقت به آینه نگاه می کند، احتمالاً به فرم خود نگاه می کند از ایستادن مستقیم در مقابل او خودداری کنید.

10-دمبل ها را رها نکنید

دمبل ها را پرتاب نکنید اینکار نه تنها باعث حواس پرتی می شود ، بلکه  ممکن است بشکنند. علاوه بر این، ممکن است باعث آسیب دیگران شود.

11-نظافت شخصی را حفظ کنید

برخی کارها مثل کوتاه کردن ناخن و مو را در خانه انجام دهید. قبل از آمدن به باشگاه حتما دوش گرفته باشید و از لباس تمیز استفاده کنید.

12- گوشی را در کیفتان بگذارید

فرارو | بهترین نرم افزار‌های رایگان گوشی برای ورزش در خانه

حتی اگر یک تماس تلفنی کوچک دارید این کار ممکن است باعث ناراحتی دیگران شود زیرا گوشی شما به احتمال زیاد دوربین دارد. روشن کردن آن در حالت بی صدا نیز احتمالاً ایده خوبی است.